|
Introductie |
Hierbij ontvangt u de 2de Nieuwsbrief van Top Office. Top Office is specialist in werving, selectie en detachering van management ondersteunend personeel. De Nieuwsbrief van Top Office verschijnt 4 x/jaar en is bestemd voor management en management ondersteunend personeel in Limburg. We willen u met deze Nieuwsbrief op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen op ons vakgebied en bij Top Office. |
|
Nieuw bij Top Office: Top Office Academy |
Top Office heeft haar eigen Top Office Academy opgestart, om secretaresses verder te helpen in hun persoonlijke ontwikkeling en groei. Meld u aan voor één van onderstaande workshops. Alle aanmeldingen voor 31 oktober 2009 ontvangen een introductiekorting van 15%.
Training 1: De effectieve secretaresse
In deze workshop staan op interactieve en praktische wijze diverse onderwerpen centraal rondom het thema effectiviteit. Doelstelling van deze workshop is het vergroten van zelfkennis en cursisten een aantal makkelijk toepasbare tips mee te geven waardoor zij hun rol in hun dagelijks werk verder kunnen professionaliseren en optimaliseren.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Wie ben ik? We starten met het onderwerp ‘Zelfkennis’, want geen kennis zonder zelfkennis.
- Wat zijn mijn kwaliteiten? Inzicht in eigen kwaliteiten en bijbehorende valkuilen vergroten de effectiviteit.
- Hoe communiceer ik effectief? Hierbij zullen een aantal communicatie en gespreksvaardigheden de revue passeren.
- Hoe werk ik effectief? De belangrijkste do’s en dont’s rondom timemanagement op een rijtje.
Duur workshop |
4 uur |
Datum |
Donderdag 5 november
(bij min. 6 aanmeldingen) |
Kosten |
€ 125,- |
Aanmelden |
Mail naar info@top-office.nl. Top Office neemt z.s.m. contact met u op. |
N.B. |
Deze training kan ook als bedrijfstraining incompany gegeven worden. |
Training 2: Time management voor de secretaresse
In de training ‘time management voor de secretaresse’ maken wij een koppeling tussen effectief werken met Outlook en een gedragstraining Timemanagement. Doel van deze training is de cursist meer inzicht te geven in de tijdsbesteding, grip op de werkzaamheden te krijgen/houden en aandacht te schenken aan persoonlijke groei. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.: tijdverspillers, tijdbespaarders en prioriteiten stellen.
Voorafgaand aan deze training doet elke cursist een kort online assessment. Deze test geeft de cursist een terugkoppeling over hoe effectief en efficiënt zij haar eigen tijd indeelt en waar voordelen te behalen zijn.
Het eerste dagdeel van deze training is een praktische training waarin we starten met een aantal technische- en gebruikerstips om de kennis en vaardigheid van Outlook van het niveau ‘goed’ naar ‘beter’ te brengen. In het tweede dagdeel wordt aan de hand van de uitslag van het assessment de tijdmatrix behandeld.
Duur workshop |
2 dagdelen (3 uur per dagdeel) |
Datum |
Donderdag 19 november
(bij min. 6 aanmeldingen) |
Kosten |
€ 245,- (assessment, 2 dagdelen training, werkboek Outlook, Boek met praktische tips Outlook, lunch) |
Aanmelden |
Mail naar info@top-office.nl. Top Office neemt z.s.m. contact met u op. |
N.B. |
Deze training kan ook als bedrijfstraining incompany gegeven worden. |
|
|
Susanne Maassen wint Top Office reischeque twv € 250,- |
Vanaf 1 juni 2009 is de nieuwe website van Top Office in de lucht. Wij hebben de site qua uitstraling, gebruikersgemak en functionaliteit sterk verbeterd. Onze nieuwe online testen maken een belangrijk deel uit van deze verbetering. Dit alles met als doel om kandidaten en werkgevers optimaal van dienst te zijn.
Inmiddels zijn we drie maanden verder. Wij hebben van jullie veel positieve reacties op ons nieuw online systeem mogen ontvangen. Maar ook met jullie concrete verbetertips zijn we aan de slag gegaan. Op dit moment kunnen we met recht zeggen ‘ons systeem staat’.
Als dank voor jullie bijdrage heeft Top Office, zoals jullie ook op onze website hebben kunnen lezen, een reischeque twv € 250,- verloot onder alle nieuwe inschrijvingen/ herinschrijvingen van de maanden juni en juli 2009.
De winnaar Susanne Maassen is verrast als we haar bellen met dit leuke nieuws. ‘Dit had ik echt niet verwacht. Ik heb een vriendin in Italië wonen. Ik ben al 2 jaar aan het proberen om haar eens te bezoeken. Nu heb ik een mooie reden om dat eindelijk eens te gaan doen.’ |
|
Gezocht: deelnemers voor ons Top Office panel |
Top Office is op zoek naar professionele, ervaren secretaresses met een duidelijke visie, die het leuk vinden om deel te nemen in ons Top Office panel. Dit panel komt 3x per jaar bij elkaar om te brainstormen over ontwikkelingen en trends binnen het secretaressevak.
Het Top Office panel fungeert als denktank met professionals. Op deze manier kan Top Office inspelen op belangrijke ontwikkelingen, trends en gebeurtenissen. Uw mening, ervaring en inzicht over het vak secretaresse is dus voor ons van grote waarde. Denk bijvoorbeeld aan de organisatie van een regionale bijeenkomst met een interessante spreker.
Dus vindt u het leuk en waardevol om in ons Top Office panel deel te nemen, neem dan snel contact met ons op via info@top-office.nl. |
|
Testimonial van een Topmeid: Joyce Berghmans |
Nieuwe start voor Joyce Berghmans bij MK Maastricht
Na het afronden van haar secretaresseopleiding in 1999 is Joyce tot december 2007 werkzaam geweest als officemanager/secretaresse bij ACE, van Zandbeek Communication & Events en 3W Vastgoed. Na de geboorte van haar kindje, heeft ze bewust gekozen voor een periode waarin ze zich voor 100% aan het moederschap kon wijden. Medio juni 2009 heeft ze zich ingeschreven bij Top Office. Begin augustus is ze gestart als parttime directiesecretaresse bij MK Bureau voor planontwikkeling en projectmanagement, gelegen in het centrum van Maastricht, voor een opdracht tot eind dit jaar.
“Door een ex-collega ben ik geattendeerd op Top Office. Ik volgde sindsdien het vacatureaanbod op de website nauwkeurig. Na het lezen van de vacature van MK dacht ik meteen: Dat wordt mijn Baan!!!
Top Office vind ik een flexibele, professionele organisatie met stijl, die een persoonlijke benadering kent. Mijn persoonlijk wensenpakket stond centraal. Dit spreekt mij erg aan en vind ik persoonlijk hét onderscheidend vermogen van Top-Office.
Mijn huidige baan bevalt mij echt super! Een kleine, maar professionele organisatie, die precies bij mij past. Ook de werkzaamheden sluiten goed aan op mijn ervaring. En dat ik in het centrum van Maastricht mag werken is natuurlijk een zeer leuke bijkomstigheid! Ik beveel Top Office zeker aan bij mijn vrienden en kennissen.”
|
|
Leestip Literatuur |
Werkplezier – Luc Mutsaers
Werkplezier ... wat is dat eigenlijk? Volgens de auteur is werkplezier trots zijn op de dingen die je op je werk doet. Niet bang hoeven te zijn dat er aan je stoelpoten wordt gezaagd of dat er achter je rug om over je wordt geroddeld. Je ellebogen alleen nodig hebben om op het bureau te leunen. In Werkplezier krijgt u talloze ideeën, adviezen en tips om er op uw werk elke dag wat van te maken.
Werkplezier is waardering krijgen voor je inzet, productie, en voor wie je bent! Willen we dat eigenlijk niet allemaal? Gewoon lol hebben op die plek waar je de hele week naar toe gaat? Trots zijn op wat we doen of maken? Elke dag genieten? Ja toch? En toch is het zo dat heel veel mensen dat niet lukt. Die zien tegen elke werkdag op en zien hun werk als een dodelijke sleur, week in week uit, jaar na jaar. Een schrikbeeld toch? Een situatie die niemand wil? Maar dat hoeft dus echt niet, en dat bewijst Werkplezier. Met eenvoudige oplossingen vertelt de auteur hoe u van elke dag een feestje kunt maken. Een echt praktisch ‘doe’ boek. |
|
Top Office – Wetenswaardigheden:
|
-
Het gebruik van sneltoetsen is beter voor uw lichaam, vooral als u gevoelig bent voor RSI. Bovendien kunt u er sneller door werken!
Door middel van sneltoetsen worden namelijk acties op de computer directer en sneller verricht, in tegenstelling tot de muis, die diverse omslachtige handelingen (o.a. klikken en slepen) vergt. Hieronder vindt u een overzicht van de meest gebruikte sneltoetsen.
- Een dagje shoppen in Utrecht combineren met een interessante beurs? Dan is het Management Support Event misschien iets voor u. Deze vakbeurs, bestemd voor iedereen die werkzaam is als (directie)secretaresse of managementondersteuner, is inmiddels uitgegroeid tot het belangrijkste jaarlijkse vakevenement voor de branche. Het Management Support Event vindt plaats op donderdag 12 november en november vrijdag 13 november in de Jaarbeurshal in Utrecht. Voor meer info kijk op www.msevents.nl.
|
|
Mocht u naar aanleiding van deze Nieuwsbrief nog vragen, opmerkingen
en/of tips hebben dan nodig ik u uit om deze te mailen naar info@top-office.nl
Top Office
Australiëlaan 60
6199 AA Maastricht-Airport
Uw privacy is belangrijk voor ons. Wilt u zich afmelden voor deze nieuwsbrief, klik dan hier |
|
|