Top Office Topmeiden voor topfuncties

Artikelen

Top Office bemiddelt gratis 45 Plus Talent!

Om de hoge werkloosheid in Limburg te bestrijden onder 45plussers, hebben Match-id, Top Office, het UWV WerkgeversServicepunt en de Provincie Limburg de handen ineen geslagen.

Er is een ambitieus project gestart om 80 tot 100 gemotiveerde werklozen binnen één jaar weer terug aan het werk te krijgen. In deze nieuwsbrief vragen we uw aandacht voor dit unieke project. Klik op de onderstaande link:
http://match-id.createsend4.com/t/ViewEmail/r/0557F9F413BED4E32540EF23F30FEDED/CCBC4142AED8AF8D38A555EB6E97B45B

Open sollicitaties : 20% van alle openstaande functies wordt zo ingevuld

Blije_autoverkoper_photo

Wil je je kansen op een nieuwe baan vergroten?

Schrijf dan (veel) open sollicitaties. Bewezen is dat maar liefst 20% van alle openstaande functies zo wordt ingevuld!
- werkgevers hebben geen lange en dure sollicitatierondes
- je hebt geen concurrentie en valt op
- ja laat zien dat je gemotiveerd en initiatiefrijk bent.

Hiermee wordt je kans op een nieuwe baan veel groter en je gaat bij een bedrijf werken dat je aanspreekt. Onderstaand tref je een goed voorbeeld aan wat er in een open sollicitatiebrief zou moeten staan voor een 45-plusser en kijk ook voor meer ideeën op:

http://www.sollicitatiedokter.nl/sollicitatiebrief-startpagina/open-sollicitatiebrief/

http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/sollicitatiebrief-en-cv/open-sollicitatie

Geachte … ,

Hoewel er op dit moment geen vacature is, wil ik graag mijn enthousiasme kenbaar maken voor een functie binnen uw bedrijf. Uw bedrijf spreekt mij erg aan vanwege…. (bijv. internationale omgeving, wat het bedrijf doet etc)

Graag solliciteer ik daarom op een eventuele vacant zijnde of komende vacature als ………… (bijv. management assistente / administratief medewerker, inkoopmanager, receptioniste etc)

De afgelopen jaren heb ik brede ervaring opgedaan in mijn vakgebied en heb ik bewezen dat ik niet alleen vakinhoudelijk mijn mannetje sta, maar dat ik ook qua persoonlijkheid veel cq meer te bieden heb. Ik ben niet meer piep, maar toch nog jong, flexibel (geen kleine kinderen meer) en niet duurder dan een 30-plusser. Ik heb benedengemiddeld tot geen ziekteverzuim.

(ALLEEN VOOR 50+): Uw bedrijf heeft eveneens recht op de mobiliteitssubsidie (werknemers > 50 jaar, Euro 7.000,- per jaar, gedurende 3 jaar), hetgeen financieel zeer aantrekkelijk is (* zie exacte voorwaarden UWV of je hieraan voldoet)

(ALLEEN VOOR 55+): Mocht ik toch onverhoopt ziek worden, hebt u slechts 13 weken doorbetalingsplicht (* zie exacte voorwaarden UWV of je hieraan voldoet)

Indien u in uw bedrijf geen vacature verwacht, verleen ik u toestemming en zou ik u willen verzoeken om mijn CV door te sturen naar relaties van u waar ik misschien van toegevoegde waarde zou kunnen zijn.

Bijgevoegd treft u mijn cv aan en ik ben graag bereid mijn motivatie nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Xxxxx

Solliciteren is jezelf verkopen!

Bij het solliciteren op een baan zien veel sollicitanten zich als vragende partij en de werkgever als de aanbieder van banen. Hierdoor voelt een sollicitant zich vaak in een ondergeschikte en afhankelijke positie geplaatst.
Het is ook mogelijk om op een andere manier naar een sollicitatiegesprek te kijken. Op de arbeidsmarkt ben jij immers het aanbod en zit de werkgever met het probleem dat hij taken heeft die niet worden vervuld. Als de sollicitant dit werk beheerst, is hij het aanbod waar de werkgever naar op zoek is. Net zoals op iedere markt zijn er op de arbeidsmarkt ook meerdere aanbieders. Het is van belang om jouw aanbod ten opzichte van wat anderen aanbieden zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren.

Hiervoor zul je allereerst kennis van jouw aanbod moeten hebben. Vergelijk het maar met het verkopen van een computer. Je zult moeten weten wat er allemaal op zit en wat de mogelijkheden zijn. Als sollicitant ben jij de deskundige over jouw aanbod. Jij weet wat je kunt en weet wat jij kunt betekenen voor de werkgever en hoe jij functioneert in de praktijk. Als je dit op een zelfbewuste en deskundige wijze weet over te brengen, kun je een werkgever ervan overtuigen dat jij de oplossing bent voor zijn probleem, de vacature.
Om geselecteerd te worden door een bedrijf moet jij je als sollicitant positief onderscheiden van de andere sollicitanten. Hiervoor moet je dus eerst van jezelf weten wat je allemaal te bieden hebt. Kennis van jouw eigen aanbod is enerzijds belangrijk om voor jezelf te kunnen bepalen waar jij je allemaal op gaat richten bij het solliciteren. Anderzijds is het belangrijk dat je goed onderbouwd jouw kwaliteiten en beperkingen kunt verwoorden, zodat jij een werkgever een eerlijk beeld kunt geven van jouw capaciteiten.

Wat voor kwaliteiten heb ik?

Denken over jezelf in kwaliteiten doet in eerste instantie wat vreemd aan. Het noemen van positieve eigenschappen wordt vaak gezien als opscheppen. Bescheidenheid is bij solliciteren echter geen wenselijke eigenschap. Niemand anders dan jezelf kan jou verkopen. Daardoor is het wel degelijk nodig jouw kwaliteiten naar voren te schuiven. Kwaliteiten zijn onder te verdelen in kennis, vaardigheden en gedrag. Behalve dat je weet wat jouw kwaliteiten zijn, is het ook belangrijk dat jij deze kwaliteiten kunt aantonen.
Kennis kan vaak worden bewezen door diploma’s. Vaardigheden kun je demonstreren door aan te geven hoeveel ervaring je ergens mee hebt. Gedrag is veel lastiger aan te tonen. Het makkelijkst is om hierbij voorbeelden uit het verleden te noemen waarbij dit gedrag naar voren kwam. Bijv: ik ben ordelijk. Ik heb nl. in mijn vorige baan een nieuw archiveringssysteem opgezet waar 50 mensen gebruik van maken.
Naast kwaliteiten heeft iedereen ook zwakke kanten. In een sollicitatiegesprek heeft het geen zin om deze te ontkennen. Het noemen van een zwakke kant laat de werkgever zien dat jij kritisch naar jezelf bent en of jij in staat bent om met deze zwakkere kanten om te gaan. Soms kan een zwakke kant voor een functie ook een sterke kant zijn. Zo kan aanpassingsvermogen zwak of sterk zijn, afhankelijk van de functie die jij gaat bekleden.
Een hulpmiddel om jouw persoonlijke kwaliteiten in kaart te brengen is te kijken naar prestaties die je hebt geleverd. Schrijf voor jezelf drie prestaties op waar je trots op bent. Kijk vervolgens wat voor kwaliteiten je hiervoor hebt ingezet. De prestaties hoeven niet per se werkgerelateerd te zijn.
Zorg in het sollicitatiegesprek ervoor dat jouw non-verbale gedrag overeenkomt met je verbale gedrag; zeg niet alleen dat je enthousiast bent maar straal het ook uit.
Veelgevraagde kwaliteiten
Hoewel iedere functie vraagt om andere kwaliteiten, is een aantal kwaliteiten voor vrijwel iedere functie van belang.
• Motivatie/inzet
Het is voor een werkgever belangrijk dat je gemotiveerd bent voor de functie en dat je je ten volle in zult zetten.
• Aanpassingsvermogen
Een nieuwe job vergt aanpassing. Voor een werkgever is het belangrijk dat je dit kunt zodat je snel inzetbaar bent.
• Kunnen samenwerken
In de meeste banen werk je nauw samen met anderen. Voor een werkgever is het belangrijk dat je dit kunt.
• Positiviteit
Niemand wil graag samenwerken met iemand die altijd negatief is. Door een positieve grondhouding kom je prettig over op anderen. Vertel tijdens een sollicitatiegesprek geen negatieve verhalen over jouw vorige werkgever.
• Zelfvertrouwen
Door zelfvertrouwen kun je laten zien dat je in staat bent om de functie naar behoren uit te voeren.

Gemotiveerde 45-plussers gezocht die graag weer aan de slag willen (> 20 uur pw)

Foto_interim_manager_website_man_1446x2116_photo

De werkloosheid in Zuid-Limburg onder de 45-plussers is op dit moment hoog.
45-plussers worden minder snel werkloos, maar eens werkloos komen ze veel moeilijker aan een nieuwe baan. Top Office heeft een overeenkomst gesloten met de Provincie Limburg om de werkloosheid onder de 45-plussers in Zuid-Limburg binnen een jaar mee te helpen reduceren

Wie zoeken wij?

• Gemotiveerde 45-plussers die graag weer aan de slag willen voor minimaal 20 uur per week
• Je bent op dit moment werkloos en staat ingeschreven bij het UWV als werkzoekende
• Je wilt graag hulp bij het zoeken naar een nieuwe werkgever

Wat bieden wij?

• We bekijken samen met jou waar je ondersteuning nodig hebt/wilt hebben
• We maken met jou een professioneel en onderscheidend cv
• Je krijgt een competentie- en persoonlijkheidsassessment , waardoor je beter weet wie je bent en wat werkgevers van je mogen verwachten.
• We kunnen je pro-actief bemiddelen en in contact brengen met bedrijven
• Een aantal kandidaten komen ook in aanmerking voor extra trainingen (bijv. solliciteren via Linkedin en persoonlijke presentatie)

Contactinformatie:

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Karin van Mil. Tel. 043-3211075/06-30273170
k.vanmil@top-office.nl

Top Office zoekt toppers op hbo-niveau!

Stockfoto_topmeid_krullend_haar_photo

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging, heb je een hbo-opleiding en een aantal jaren relevante ervaring als management ondersteuner? Meld je dan aan voor de Top Office Talentenmidddag!

Op 22 juli as. organiseert Top Office een dynamische middag voor Top Kantoorkrachten die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. In een interactieve sessie maak je kennis met Top Office en krijg je de mogelijkheid om je kort en krachtig te presenteren door een personal pitch van precies 2 minuten. Ook neem je deel aan een motivatiespel, waardoor je een heel helder beeld krijgt van wat je precies wil en wat je belangrijk vindt. Je persoonlijke drijfveren staan hierbij centraal en niet zozeer je CV. Als wij precies weten wat je zoekt en wat je motieven zijn, kunnen we beter beoordelen of je past binnen de cultuur van onze klanten en kunnen we je bieden waarnaar je op zoek bent.

Ben je geïnteresseerd? Meld je dan vóór 15 juli as. aan bij Tamara Rouette (t.rouette@top-office.nl of tel. 043 3211075). Er kunnen maar een beperkt aantal kandidaten deelnemen (10) en vol is vol!

Wat moet je doen?
Meld je aan per e-mail bij Tamara Rouette en stuur een korte motivatie mee waarom dit voor jou interessant is.
Schrijf je in of update je gegevens in ons bestand of stuur je meest up to date CV naar Tamara.
Bereid een korte, maar krachtige persoonlijke pitch voor van 2 minuten. Zet deze op een stick of mail deze naar Tamara.

Wil je eerst meer informatie hebben over de Top Office Talentendagen? Kijk op www.top-office.nl voor het programma of bel/mail naar Tamara.

We hopen van harte je te mogen verwelkomen op 22 juli in ons kantoor te Maastricht Airport.

Met vriendelijke groeten,

Tamara Rouette
Business Manager Top Office

Even voorstellen: Tamara Rouette

Foto_tamara_photo

Sinds 1 juli 2013 is Tamara Rouette-Bollen bij Top Office werkzaam als Business Manager. Tamara is getrouwd met Thomas Bollen, moeder van Quincy en kijkt met haar gezinnetje uit naar de komst van hun tweede kindje tegen het eind van het jaar. “Ik heb altijd enthousiast gevoetbald, maar nu ik voor de tweede keer een ‘voetbal’ in mijn buik heb ben ik hiermee gestopt.”

Opleiding
“Als kind droomde ik ervan om modeontwerpster te worden. Toen bleek dat ik na de Havo niet meteen werd toegelaten op de kunstacademie, ben ik doorgestroomd naar de verkorte opleiding MBO textiel en detailhandel. Naast deze opleiding heb ik toen een teken- en naaicursus gedaan. Zo kon ik een portfolio samenstellen, zodat ik alsnog de kunstacademie kon gaan doen. Helaas bleek de kunstacademie toch niet wat ik ervan verwacht had. Daarom besloot ik me verder te oriënteren en een bredere hbo-opleiding te gaan doen. Deze opleiding werd Facility Management aan de Hogeschool Zuyd in Heerlen. Vanwege de vele mogelijkheden die deze brede opleiding bood, zag ik enorm veel kansen op de arbeidsmarkt. Ik besloot om de commerciële kant te kiezen en dat bleek een schot in de roos. Ik werk inmiddels alweer 6 jaar met veel plezier in het bedrijfsleven.”

Werkervaring
“Mijn eerste, echte start op de arbeidsmarkt vond plaats bij Timing Uitzendbureau. Hier heb ik als intercedent een goede basis gelegd in het bemiddelen van mensen. Met deze kennis op zak kwam ik terecht bij Comprehensive ICT Solutions, een onafhankelijke en toonaangevende leverancier van kennis en expertise op het gebied van technische infrastructuren, beter bekend als CIS. Hier ben ik gestart in de binnendienst en vervolgens doorgegroeid naar Accountmanager. Zo was ik onder andere verantwoordelijk voor het bemiddelen van eigen personeel, het aantrekken en spreken van nieuw personeel, relatiebeheer van klanten, freelancers en leveranciers, het uitbreiden van het klantenbestand en het schrijven van aanbestedingen. Later kreeg ik als manager ook de verantwoordelijkheid voor het opzetten en uitbouwen van de nieuwe bedrijfstak Young Professionals. Om de tak Young Professionals te realiseren heb ik eerst een business plan geschreven en zijn we gestart met het vergroten van de naamsbekendheid en het werven van klanten en personeel. Uiteraard moest het personeel ook worden begeleid, dus voerde ik ook functioneringsgesprekken en maakte ik ontwikkelplannen.”

Ambitie
“Toen CIS mij informeerde over het faillissement wist ik dat ik opnieuw een vergelijkbare functie wilde. Ik hou ervan om met mensen te werken, contacten met kandidaten en klanten te onderhouden en nieuwe klanten te acquireren. Het begeleiden van kandidaten spreekt me erg aan. Ik ben iemand die kijkt waar kansen en uitdagingen liggen en grijp deze met beide handen aan. Ik vind het leuk om een spin in het web te zijn die ervoor zorgt dat de juiste personen aan elkaar gekoppeld worden. Toen Ralph Vanwersch van Pragmatics hoorde van het faillissement bij CIS heeft hij mij geïntroduceerd bij Arthur Pechholt en Top Office. Ralph ken ik nog van vroeger en bovendien waren zijn vrouw en ik collega’s bij CIS. Na een leuk gesprek en een mooi voorstel kon ik aan de slag als Business Manager voor Top Office. Kansen die ik voor mezelf zie, zijn het uitdiepen van bestaande relaties, het uitbreiden van het netwerk en zorgen dat de juiste personen op de juiste plek terecht komen. De komende maanden zal ik daarom hard aan het werk gaan om de business van Top Office uit te laten groeien. Mijn streven is om zoveel mogelijk plaatsingen te realiseren, waar mogelijk de diensten uit te breiden en natuurlijk een uitstekende kwaliteit te (blijven) leveren!”

Selecteer zelf uw perfecte kandidaat voor € 150,- !

Top Office levert Kantoorkracht; topkandidaten voor topfuncties, kandidaten met het beste CV én de juiste persoonlijkheid. Een management assistant, (directie)secretaresse of personal assistant moet namelijk niet alleen de juiste kennis en ervaring hebben, haar persoonlijkheid moet ook passen bij haar manager. Daarom werkt Top Office met professionele recruitment tools, die ook inzicht geven in het karakter en de competenties van een kandidaat. Zo garandeert Top Office u de perfecte match tussen assistant en manager!

Bedrijven kunnen zelf ook gebruik maken van de recruitment tools van Top Office, als ondersteuning bij de interne selectieprocedure. Door het invullen van een online persoonlijkheids- of competentietest, blijkt of de kandidaat met het juiste CV ook past bij de functie en de bedrijfscultuur. Tegen een zeer aantrekkelijke prijs kan iedere organisatie profiteren van de voordelen van een professioneel recruitmentproces. Als u de naam en het e-mailadres van uw kandidaat doorgeeft, zetten wij een of meerdere assessments klaar, verzorgen de feedback aan de kandidaat en presenteren u de testrapportages in een matchrapport met de gewenste functie. Een compleet assessment (Big Five persoonlijkheidstest, competentietest, rapportages en matchrapport) kost u slechts € 150,- exclusief BTW. Een kleine investering voor een belangrijke beslissing. De tools zijn eenvoudig af te stemmen op de wensen van iedere organisatie en de werkwijze van de direct leidinggevende.

Vindt dus nu uw perfecte kandidaat met de recruitment tools van Top Office. Geïnteresseerd? Bel 043- 321 10 75 of mail: info@top-office.nl. Onze Business Managers vertellen u graag meer over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Secretaresses Gemeente Maastricht volgen training bij Top Office Academy

Afgelopen januari heeft de Top Office Academy voor de Gemeente Maastricht de 1-daagse combinatie-cursus “Vakkundig Outlook gebruik” en “Word” verzorgd. Maar liefst 35 secretaresses leerden alle praktische tips en trucs binnen deze populaire Microsoft programma’s en deden uitgebreid de vereiste kennis en kunde op om efficiënt te werken.

Zo kwam in de Outlookcursus onder andere: complex agendabeheer, onregelmatig terugkerende afspraken, automatisch archiveren van inkomende- en uitgaande berichten omzetten van e-mails naar taken of afspraken aan bod. In de Word cursus werden onder andere alineaverspringingen, automatische hoofdletters, afdrukken samenvoegen en het werken met stijlen behandeld.
Door het uniforme kennisniveau is de flexibiliteit van het secretariaat enorm toegenomen; een voordeel waar de hele Gemeente optimaal van profiteert.

De Top Office Academy is het opleidingscenter van Top Office waar de kennis van assistants up-to-date gehouden wordt maar vooral zeer praktische tips worden gegeven door zeer ervaren management assistants. Time Management, de Effectieve Secretaresse en cursussen voor Outlook, Word, Excel en Powerpoint worden afzonderlijk, of gecombineerd gegeven in ons opleidingscenter of als in-company training.

Bent u geïnteresseerd in een cursus van onze Top Office Academy? Neem dan vrijblijvend contact op met onze Business Managers op telefoonnummer 043 – 321 10 75 of via e-mail: info@top-office.nl. Zij vertellen u graag meer.

Meer bereiken doe je zo!

Belangrijke tips om je productiviteit altijd hoog te houden

1. Plan je dag
Investeer slechts vijf minuutjes tijd bij aanvang van je werkzaamheden door te bepalen wat je die dag gaat doen. Maak een takenlijstje, een schrijfplan, een schets of wat je maar nodig hebt om een globaal beeld te vormen van wat je wilt doen. Door te plannen kun je namelijk makkelijker doorwerken, door simpelweg je eigen planning te volgen.

2. Onderzoek wat werkt en blijf dat doen
Ga voor jezelf na op welke momenten je het meest productief bent. In welke omgeving ben je, op welke manier heb je jezelf voorbereid, welke muziek luister je? Als je weet wanneer je zelf het fijnste werkt, kun je dit proces en de omstandigheden voor jezelf herhalen.

3. Zorg voor enthousiasme
Een goed begin is het halve werk! Begin dus op een positieve manier aan je werk, ook al zie je er misschien tegenop. Het lijkt moeilijk, maar hou jezelf voor hoe fijn het is als je een lastige taak op je to-do lijstje kunt doorstrepen.

Winterse bedrijfsuitjes en -feestjes

Ieder seizoen is geschikt om bedrijfsuitjes en feestjes te organiseren. Dus ook de winter. Samen met uw collega’s teambuilden in de sneeuw, bijpraten tijdens een Kerst of Oud & Nieuw borrel of even lekker bijkomen in het buitenland.

Events on Ice – De leukste schaatsuitjes

Op Wintersebedrijfsuitjes.nl vindt u tal van handige sites waar u alle uitjes in de winter bij elkaar heeft. Nederland – Schaatsland. Zodra de kou het land binnenkomt dan spreken de Nederlanders al over een Elfstedentocht. Wilt u uw bedrijfsuitje ook in het teken zetten van ijs en schaatsen? Dan bieden wij u op Eventsonice.nl een aantal leuke tips waarbij u de schaatsen onder kunt binden.

Winterevents

De winter is een speciaal seizoen. Velen houden er van, maar net even zoveel mensen hebben er een hekel aan. Toch is de winter een perfect seizoen om een event te organiseren met een unieke sfeer. De prachtige witte landschappen als decor voor een spetterend bedrijfsfeest vindt u op Winterevents.nl.

Kerstaanbieding

Een lastig jaar achter de rug gehad vanwege de economische crisis? Maar uw personeel toch trakteren op een mooi kerstgeschenk? Neem dan een kijkje op Kerstaanbieding.nl.Hier hebben wij voordelige tips geselecteerd om deze kerst voordelig te kunnen genieten.

Winterbergseuitjes

Net over de grens ligt het prachtige Sauerland. In dit gebied zijn tal van teambuildingsactiviteiten mogelijk. Skibocken, langlaufen, Après Ski of lekker wandelen door de sneeuw. Een buitenlandse ervaring net over de grens. Tips voor een dagje Sauerland op Winterbergseuitjes.nl.

Borrels

Kerstborrel, Nieuwjaarsborrel of afdelingsborrel. Allemaal gelegenheden om weer even bij te kletsen met collega’s. Wilt u uw borrel dit jaar niet in de bedrijfskantine geven? Kijk dan eens op Borrels.nl voor een locatie bij u in de buurt voor een feestelijk samenzijn.

Snowmeeting

Is in de zomer een meeting op het strand een echte aanrader, in de winter is een meeting in de sneeuw natuurlijk een goed idee. Na een zware brainstormsessie even een frisse neus halen in de vers gevallen sneeuw. Op Snowmeeting.nl vindt u de mogelijkheden hiervoor.

Nederlanders werken ruim 50 uur minder

7244-350x260_photo

Uit cijfers van het CBS blijkt dat Nederlandse werknemers de afgelopen tien jaar 54 uur per jaar minder zijn gaan werken.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt dat in 2000 gemiddeld 1435 uur werd gewerkt, tegen 1381 in 2010. Dit meldt Nu.nl.

Mannen en vrouwen
De mannen werkten het afgelopen jaar gemiddeld 1621 uur (53 uur minder dan in 2000), terwijl de vrouwen in 2010 1107 uur werkten (20 uur minder dan in 2000).

Vrouwelijke bijdrage
Het totaal aantal banen steeg de afgelopen 10 jaar met 515.000. Het aandeel van vrouwen hierin nam tussen 2000 en 2010 toe van 43 naar 47 procent, al werken vrouwen veel vaker in deeltijd. Dit zorgt ervoor dat de vrouwelijke bijdrage in het totaal aantal gewerkte uren veel lager is. In 2000 was dit 34 procent, in 2010 was dit gestegen tot 37 procent.

Arbeidsproductiever
De Nederlander is minder gaan werken, maar is wel arbeidsproductiever geworden. Dit blijkt uit de waarde die hij per gewerkt uur wist toe te voegen, namelijk 44 euro, zo maakt Nu.nl op uit niet-gepubliceerde cijfers van het CBS. Dat vertegenwoordigt een groei in arbeidsproductiviteit van 38 procent.

Bron: CBS en nu.nl

Stappenplan inschrijving

Een inschrijving via onze nieuwe website gaat snel en gemakkelijk. Alle gegevens worden automatisch opgeslagen. Je kunt dus rustig even stoppen met het pré-assessment en op een ander moment weer doorgaan

Via onderstaand stappenplan vind je de weg!

Stap 1: Ga naar: Inschrijven

  • Klik op gebruikersaccount aanmaken
  • Laat je basisgegevens achter en klik op aanmaken
  • Je ontvangt binnen enkele seconden per mail je wachtwoord

Stap 2: Ga naar: Mijn persoonlijke pagina

  • log in met je nieuwe wachtwoord

Stap 3: Ga naar: Vacatures

  • reageer op een vacature of
  • reageer via de grote button ‘open sollicitatie’ (indien er geen passende vacature is)
  • je ontvangt informatie over het pré-assessment (intake, employability scan, persoonlijkheidsvragenlijst, competentietest)

Stap 4: Ga naar: Mijn persoonlijke pagina / Dashboard

  • ga naar assessment: vul de intake in
  • ga naar assessment: vul de employability scan in

Je ontvangt direct per mail een uitnodiging om de persoonlijkheidsvragenlijst en de competentietest te maken

Stap 5: Ga naar: Mijn persoonlijke pagina / Dashboard

  • ga naar assessment: vul de persoonlijkheidsvragenlijst in
  • ga naar assessment: vul de competentievragenlijst in

Na stap 5 is je inschrijving volledig voltooid!

De persoonlijkheidsvragenlijst en competentietest van Top Office

Achter elke succesvolle manager staat een Topmeid van Top Office. Een perfecte match tussen een kandidaat en de organisatie, maar vooral met de direct leidinggevende, is van onschatbare waarde! Elke manager of directeur is anders en heeft een andere werkstijl en dit geldt net zo goed natuurlijk voor een secretaresse.

Daarom verdiept Top Office zich in de persoonlijkheid van zowel de kandidaat als van de leidinggevende. Zo maken kandidaten bij de inschrijving reeds een online assessment. Dit online assessment bestaat uit een persoonlijkheidsvragenlijst en een competentietest. Voor een kandidaat heel eenvoudig en gemakkelijk en op ieder gewenst moment thuis te maken. Alles met als doel om de perfecte match te kunnen maken tussen leidingevende en kandidaat. Een match niet alleen gebaseerd op kennis en ervaring maar ook op persoonlijkheid en competenties.

Top Office Wetenwaardigheden - Wie notuleert er even?

Notuleren_photo

Bij deze vraag vallen vergaderingen vaak opvallend stil. Iedereen wil in een vergadering graag zijn zegje doen, maar om van al dat gepraat ook nog een verslag te maken, dat gaat velen te ver. Het maken van notulen kost immers erg veel tijd en als ze er dan eindelijk zijn, belanden de meeste notulen ook nog ongelezen in de prullenbak. Hoe kan het anders?

Hoofd- en bijzaken
Bereid u goed voor op de vergadering, zodat u tijdens de vergadering snel hoofd- en bijzaken kunt onderscheiden. Dan hoeft u niet in alle haast alles op te schrijven wat er gezegd wordt, maar alleen de relevante dingen.

Voorzitter
U mag van de voorzitter verwachten dat hij de orde in de vergadering handhaaft en dat hij op tijd een samenvatting geeft van wat er aan de orde is geweest. Wijs de voorzitter hier gerust op als dat nodig is.

Doel
Bepaal voorafgaand aan de vergadering wat van elk agendapunt het doel is, zodat u weet wat u kunt verwachten. Moet er over een punt een besluit genomen worden, wordt er alleen informatie gegeven of is het een discussiepunt om de meningen te peilen?

Doelgroep
Zorg dat u een goed beeld heeft van de doelgroep voor wie u de notulen schrijft. Zo kunt u bijvoorbeeld rekening houden met het gebruik van jargon en afkortingen.

Kolommenschema
Als het goed is heeft elk agendapunt dat besproken wordt, dezelfde structuur, namelijk:
• Wat is het probleem?
• Wat zijn de oorzaken?
• Wat zijn mogelijke oplossingen?
• Wat wordt er besloten?

Je kunt dus gemakkelijk werken met een kolommenschema, waarin je elke kolom een kop geeft: Probleem – Oorzaken – Oplossingen – Besluit. Dit schema kun je naderhand invullen op basis van je aantekeningen, of direct tijdens de vergadering.

Uitwerken
Onderschat het uitwerken van de notulen niet! U heeft voor elk uur vergadertijd ongeveer vier uur uitwerktijd nodig. Zorg er ook voor dat u de notulen op een rustige plek kunt uitwerken.

Structuur
Notulen worden beter leesbaar als ze goed gestructureerd zijn. Maak een duidelijke kop met daarin het onderwerp, de datum, de aan- en afwezigen en een overzicht van de behandelde agendapunten. Geef vervolgens elk agendapunt een eigen kopje.

Bron: Hvds

Stemming over arbeidsmarkt positiever

De stemming over de arbeidsmarkt onder consumenten lijkt iets verbeterd. Dat blijkt uit een enquête van de ING onder bijna 59.000 mensen.

Het aantal ondervraagden dat meer werklozen om zich heen ziet neemt af. Dit komt nu ongeveer neer op een op de vijf deelnemers, het laagste percentage sinds oktober 2008.

Ook heeft net als afgelopen maanden vier van de tien ondervraagden er vertrouwen in, wanneer dat nodig mocht zijn, om een nieuwe baan te vinden.

Bron: ANP

Hoe werkt mijn persoonlijke pagina?

Op je persoonlijke pagina kun je alle informatie terugvinden die voor jou belangrijk is. Je beheert je persoonlijke pagina zelf. Wijzigt er iets in je persoonlijke situatie of in je wensen dan kun je zelf je persoonlijke gegevens uit de intake of employability scan op elk gewenst moment online aanpassen. Zo zijn je gegevens altijd up to date.

Verder kun je onder het kopje assessment zien of en welke onderdelen van de vragenlijsten je al hebt ingevuld. Bij rapportages komen vervolgens de uitkomsten van deze testen ter inzage. Onder het kopje sollicitatie vind je de meest actuele stand van zaken over de status van je sollicitaties.

Top Office niet alleen voor secretaresses

Top Office is specialist in werving, selectie en detachering van management ondersteunend personeel. Wij bemiddelen niet alleen top secretaresses! Onder management ondersteunend personeel verstaan wij veel meer.

Onze kandidaten zijn allemaal gekwalificeerde kantoorkrachten en bieden vakkundige ondersteuning aan het management in een bedrijf, op diverse terreinen. Top Office bemiddelt:

  • telefoniste/receptionistes
  • (directie) secretaresses
  • office managers
  • personal of executive assistants
  • financial assistants
  • commercial assistents

Kantoorkracht

Top Office
Vestigingen
Singel 540
1017 AZ Amsterdam
Fellenoord 130
5611 ZB Eindhoven
Australiëlaan 60
6199 AA Maastricht-Airport
T: 043 - 321 10 75
F: 043 - 327 02 33
info@top-office.nl
Meld je aan voor de nieuwsbrief

Nieuwsbrief archief »

Top Office is specialist in werving, selectie en detachering van management ondersteunend personeel. Een specialist die precies begrijpt wie u zoekt en wat kandidaten motiveert.

Meer over Top Office »

Download Folder